Pick up all the broken glass and furniture on the floor.

Efter en trevlig med ack så regnig dag i Stockholm igår så gick jag och lade mig för en god natts sömn.

Tji fick jag! Kvart i tre, alltså 02.45, natten till söndag så vaknade både jag och Patrik av ett väldans krasande oljud. Feg som jag är skickade jag ut Patrik i vardagsrummet för att undersöka saken. Då visade det sig att någon (idiot) medvetet har kastat in en ca 3:kg stor gråsten rätt in genom vårat fönster! Vårat 3-glasfönster dessutom.

Ett mindre hål ytterst, sen större och till sist ingen ruta alls kvar inne mot lägenheten. Det blev till att ringa Farbror Blå, aka Polisen, som inte kunde komma om de inte fick tag på någon hundpatrull (och såklart var det en dam som hade virrat bort sig runt Arboga) så hit kom det ingen polis. Däremot så kom det en glasmästare ca 04.00 för att temporärt laga fönstret.

Våran teori är att den som kastade stenen egentligen skulle kasta den på våran grannes fönster, han brukar nämligen få sina rutor krossade lite nu och då, men det är en annan historia. Hans ovänner är inte mina ovänner. Förräns nu! Han kan ta sina pundarvänner (ovänner) och flytta härifrån. Om inte så kommer iaf vi göra det.

Så vi är nu ute efter en lägenhet här i stan som INTE ligger i Vallby. Helst en 3:a. Någon som vet om någon?

Förhoppningsvis så får vi byta mot en borta i Hammarby. En 3:a på 82 kvadrat. På 6:e våningen! (Och ja, det finns hiss!) Nåde den som kastar in något i vårat fönster då!

Men men, det återstår att se om vi får byta lägenhet. Patrik ska prata med hyresvärden imorgon. Håll tummarna!

// Gillar inte att bli väckt av stenkastande människor!

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Ja vad dumma de är. Hota med storasyster som vanligt så vågar de inte på erat fönster igen! ;)



Flytta till Lund, här är det lugnt och skönt!



Godnatt!

2008-09-07 @ 22:36:42
URL: http://anmany.blogg.se/
Postat av: Emma

ja, visst är det sjukt..

Man är ju snart pensionär.. :)

2008-09-11 @ 20:45:05
URL: http://emama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack gumman!



Va?! är dom dum i hövve? Då vet dom inte om att din kompis är glasis!



Hoppas ni hittar en lägenhet:)



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0