Var det såhär det skulle sluta? Var det såhär det skulle gå?

För nästan en timme sen kom jag hem tillbaka från gymmet. Kroppen är utmattad och det är en härlig känsla! Varför har jag inte börjat med det här tidigare? Förmodligen för att jag inte har haft någon som drar med mig och tränar. Tror dock att jag skulle åka iväg själv att träna nu, om inte karln min drar med mig vill säga!

Imorgon börjar andra terminen på min utbildning.. den andra av sex. Att ett halvår redan har gått har jag svårt att förstå.. tiden går så fort numera! Om en månad fyller jag ju 21! Gammeltanten..

Fick för övrigt veta att man kan få göra utlandspraktik i Australien! Det ska jag göra om jag får åka.. det hade varit helt perfekt! Jag är lite avis på Emma och tjejerna som igår började sin tremånaders-resa runt om i världen.. vem hade inte velat göra det? Nåväl, drömmarna är många..

Nostalgin slår över mig ibland, men sen inser jag att mitt nuvarande liv är så många gånger bättre än vad som förut var och slutar upp med den sentimentala dumheterna! Man ska inte gräva i det förflutna så mycket, lev i nuet och dröm om framtiden istället!

Min nuvarande dröm är att få mitt Guitar Hero med posten! Borde komma vilken dag som helst nu! Sen så ska jag åka till Stockholm och spela Mario Galaxy! För det har jag bestämt, och mitt ord är min lag.

Åter till allvaret..

En tremänning till mig hittades död häromdagen.. ingen vet vad som har hänt.. det är sorgligt...

Jag ser hur ljusen brinner ut;
Jag ser hur varje liv tar slut
De strålande bloss
Som lyste för oss
Tar slut
De brinner alla ut

Jag ser hur livet rinner bort;
Hur tiden alltid är för kort
Den ändlösa stig
Som skulle bli mitt liv
Tar slut
Skall också nå sitt slut

Jag stod vi det rytande havet inatt
Och såg ut i rymdens evighet
Och jag såg en svag men tydlig glöd;
Jag såg att nya stjärnor föds
Och fast det var natt
Blev det ändå aldrig svart
Där ute
Tändes nya ljus

Vi är en sekund i epokernas ström
Men vårt liv är en oersättlighet
Så innan min låga flämtar till
Och skynningstimmen tiger still
Vill jag vara ett bloss
För de som följer oss
En tid;
Ett ljus på deras stig
En tid;
Ett ljus i deras liv

R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0