I give you everything I have, the good, the bad.

Idag hade jag äntligen fått med mig lite folk till spinningen! Men så gick jag inte! Anledningen är en sådan ruskig träningsvärk. Det gör jätteont! Stretchade tydligen för lite i måndags efter träningen.. det här är tacken för att man är flitig och kunde börja med två nya träningsmaskiner. Jag säger bara en sak: ONT!

Ibland glömmer jag bort att jag inte längre går i gymnasiet. Anledningen till att jag gör det är att då jag lyssnar på en låt alltid försöker klura ut om det vore en låt att spela på musiken. Kanske till och med uppträda med i Aulan?
Men nej, mina uppträdardagar är över. Sorgligt nog. Tiden i musiksalen var den bästa under hela gymnasietiden. Och ibland så saknar jag bara få tillfället av att sitta och njuta av musiken och människorna runtomkring mig. Kanske öva in några stämmor till en låt, eller alla eftermiddagar/kvällar som jag spenderade med kören.. Jag saknar det så mycket!

Nåväl, ibland får man tillåta sig att vara lite nostalgisk. Men jag är fortfarande sur över min träningsvärk som gjorde att jag inte kunde gå på spinningen ikväll.

Tiden går verkligen fort. För fort. Om två och ett halvt år är jag färdig sjuksköterska. Sen kommer det arbete, familj.. När ska jag få min tid till att resa? När barnen har flyttat hemifrån? Det kliar i resnerverna, de längtar efter att få upptäcka nya platser, nya kulturer och nya människor.

I've never been to half of these places
But your postcard collection makes me crave
A little space, a little ways out of the city to the grace of another land, another tongue, another time

En annan dag, en annan dröm.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du vet val att barn inte ar nagot hinder nar man vill ut och resa! Det sa iafl varan chaf till Viktoria nar hon sa att hon ville ha tjanstledigt for att ut och resa innan hon borjade tanka pa familj..! =)

2008-02-07 @ 16:06:43
URL: http://emama.blogg.se
Postat av: Pinos

Visst kan man samla på minnen, möten och upplevelser, men är inte det lite väl New Age?

2008-02-08 @ 06:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0